17.5.12

Gehaakte Staphorster Jasbeschermers

Een modieus sieraad voor je stalen ros.


Ik wil mensen laten zien hoe leuk de gehaakte jasbeschermer is, niet echt nieuw, maar wel heel fleurig. Zelf heb ik ze ook al een paar jaar op mijn fiets (zie de foto met de veel te grote roze mand) en ik vind ze nog steeds leuk. Omdat ik niet het geduld heb gehad om zelf deze leuke jasbeschermers te haken heb ik ze bij simeli besteld, geleverd in een leuk doosje met bevestigingsclips erbij. Gelukkig had ik keuze uit leuke vrolijke kleuren, dat maakt mijn stalen ros zo bijzonder. Niet echt BoHo, maar daarom niet minder leuk.

De oer-Hollandse gehaakte jasbeschermer heeft zijn oorsprong in Staphorst waar men gaatjes in het spatbord boorde om de jasbeschermer vast te maken, dit is niet meer nodig door de speciale clips. Het enige wat je hoeft te doen is het verwijderen van je oude jasbeschermer en je nieuwe gehaakte jasbeschermers met speciale clips bevestigen.

Meer lezen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten